HOME

HOME
HOME

Популарни постови

понедељак, 23. септембар 2013.

Sumnjiv mladež...?! Promene na mladežu i moja iskustva sa lekarima - EUROMELANOMA 2013




Primetila sam promene na mladežu i rešila da se konsultujem sa dermatologom. Mladež se nalazi na levom boku, primetila sam da je postao tamniji i da  je oko mladeža malo drugačije nego kod ostalih koje imam na telu.

Prvo što sam uradila je, otisla sam kod doktora opšte prakse i tražila da mi pogleda mladež. Doktorka mi je rekla da ona ne vidi nista alarmantno ali pošto sam primetila promenu trebalo bi da odem u  Gradski zavod za kožne i venerične bolesti-laboratorija ulica Džordža Vašingtona br.17 i da se konsultujem sa dežurnim dermatologom. Za tamo mi ne treba uput ni zakazivanje pregleda samo zdravstvena knjižica.

Dermatolog me je pregledao prvo ručnim dermatoskopom koji izgleda kao neka lupa sa  nekim svetlima a onda i dermatoskopom električnim koji je povezan sa ekranom pa sam i ja videla madež jedno 40 puta uvećan. Sačuvao je sliku i rekao da ćemo pratiti mladež pošto nije baš običan a kontrolu mi je zakazao u januaru. Taj električni dermatoskop kako sam ga ja nazvala se plaća 650 dinara.

U izveštaju lekara specijaliste pisalo je:
BOLUJE OD: D22 NAEVUS MELANOCYTICUS
LABORATOR.ANALIZE: Na obodima je retikularna pigmentna mreža, veći deo nevusa je tamnije prebojen sa gušće skoncentrisanim melanocitima
OSTALI NALAZI : Kontrola dermaskopija u januaru po potrbi i ranije
TERAPIJA: Fotoprotekcija (ne izlaganje suncu)





Htela sam jos jedno mišljenje jer sam ostala zabrinuta i sa rezultatima vratila se kod doktora opšte prakse. Doktorka je pogledala rezultate i rekla da ne bih trebala da se plašim, doktor bi me uputio na skidanje mladeža da je nesto loše. Ali da bi se osećala bolje daću ti uput za KBC Zvezdara Klinika za interne bolesti, Subspecijalistička konsultativna služba kožno ulica Preševska br.31, da dobijes jos jedno mišljenje stručnjaka dermatologije.

Sa uputom sa otišla u KBC Zvezdara dermatolog me je pregledao sa malom lupom (tamo nemaju dermatoskop ni ručni ni elektronski ili samo u toj ordinaciji nije bilo ničega)  i rekao da on ne vidi nista ozbiljno, ali pošto sam zapazila promene moram da ga pratim i ako opet primetim promenu da se javim. Uput važi šet meseci i mogu da dodjem na konsultaciju.

U medjuvremenu sam čula da na VMA Odeljenje za kožne i venerične bolesti ulica Crnotravska br.17 prima pacijente koji nemaju uput i naplaćuje pregled 2600dinara pa sam odlučila da se posavetujem i sa njima. posto mi je idalje sve delovalo ne jasno i ne dorečeno.
 Za vojne osiguranike i civilna lica sa uputom, Kabinet za kožne i polne bolesti je otvoren svakog radnog dana od 07.30 do 15.30 časova. Za civilna lica koja pregled obavljaju na sopstveni zahtev i sama snose troškove lečenja, kabinet radi od ponedeljka do četvrtka od 15.30 do 19.30 časova. 
Pregled se zakazuje Centrala VMA: 011 266 11 22, 011 266 27 55


Doktor je pogledao mladež sa ručnim dermatoskopom kao i sve ostale mladeže na telu (do tada niko mi nije pregledao ostale mladeže na telu, trajalo je možda minut) konstatovao da su mi ostali mladeži ok i rekao da mladež koliko vidi nije oboleo, ali da postoji neka mreža oko mladeža i samim tim što sam ja uvidela promene trebala bi da skinem mladež odnosno hirurški otklonim, i da se vratim sa PH analizom. Napisao svoje mišljenje sa kojim mogu da dobijem uput za hiruško uklanjanje mladeža  i  PH analizu istog. Mišljenje da hiruški otklonim mladež je isključivo napisao na osnovu mog zaključka da se mladež promenio.

Shvatila sam da je naj bitnije to praćenje i promene kao i lični dojam... Posmatrću ga neko vreme uraditi jos jedno slikanje dermatoskopijom u Džordža Vašingtona (neću čekati do januara uradiću ranije) uporediti  i onda odlučiti ga uklonim ili ne još ...:)

Pa bih preporučila svima da se konsultuju sa dermatologom ako primete neke promene jer melanom moze nastati i iz običnog mladeža. Imam svetlu put i svetle oči to znači da sam osetljiva na sunce i podložna mladežima. Kao mala imala sam opekotine od sunca najčešće na moru i to doprinosi razvijanju melanoma kasnije kroz život. Terapija mi je izbegavati sunčanje solarijume (neće mi pasti teško posle ovolikog stresa, to je sigurno.)



EUROMELANOMA 2013
Kod dermatologa primetila sam pamflet odnosno brošuru koja širi svesnost i informacije o važnosti samostalnih pregleda, konsultovanja dermatologa, zaštite od sunca i solarijuma. Preporučujem da svako poseti sajt i informiše se:
http://www.euromelanoma.org/serbia/campaign-2013


 http://www.euromelanoma.org/serbia/home-1


ŠTA JE MELANOM-http://euromelanoma.org/serbia/melanoma-0
ŠTA JE SPINOCELULARNI KARCINOM-http://euromelanoma.org/serbia/squamous-cell-cancer
ŠTA JE AKTINIČNA KERATOZA-http://euromelanoma.org/serbia/actinic-keratosis
ŠTA JE BAZCELULARNI KARCINOM-http://euromelanoma.org/serbia/basal-cell-cancer
ŠTA SU ATIPIČNI MLADEŽI-http://euromelanoma.org/serbia/atypical-nevi

2 коментара :

  1. Draga trebala si da trazis uput za KBC Bezaniska kosa, tamo su jako strucni i ODMAH izlaze u susret. Ja sam bas danas bila i imam zakazano skidanje krajem oktobra za svoj mladez... ;)

    ОдговориИзбриши